Informasjon om bytte av SIM-kort
I høst startet vi å bytte til vår nye tekniske plattform. Dette medfører at alle våre kunder må bytte SIM-kort for at abonnementet skal fungere.
Ditt nye SIM-kort er på vei, og kanskje du allerede har mottatt dette i posten. Vi har sendt deg dato for aktivering på SMS, og du finner også datoen på Min Side.
NB! Endre dato for aktivering av SIM-kortet? Dette endrer du enkelt på Min Side under "Ditt SIM-bytte"
Informasjon om aktivering
Kan jeg endre dato for aktivering?
Ja, det går fint. Dette endrer du enkelt på Min Side under "Ditt SIM-bytte".
Når skal jeg sette inn mitt nye SIM-kort?
Sett inn ditt nye SIM-kort på avtalt tidspunkt. Slå av mobilen helt og slå den på igjen.
Skulle du sette inn SIM-kortet før avtalt tidspunkt, så vil du ikke få dekning. Sett da tilbake ditt gamle SIM-kort frem til avtalt tidspunkt.
Du bør oppdatere mobilen
Det er viktig at du sjekker at mobilen din er oppdatert til nyeste operativsystem (iPhone iOS 17, Android 14).
SIM-kort spørsmål
Ikke mottatt SIM-kort?
Normalt tar det 5-7 dager å motta SIM-kort i posten. Hvis aktiveringsdatoen din er i morgen må du gjøre følgende:
1. Utsett datoen på Min Side før kl 23.00 dagen før aktivering.
2. Meld ifra til oss på denne siden så sender vi ut nytt SIM-kort til deg.
Er SIM-kortet sendt til feil adresse?
Hvis SIM-kortet er sendt til feil adresse kan du melde ifra om dette på denne siden - så sender vi ut nytt SIM-kort til riktig adresse.
Vil BankID på mobil fungere etter jeg bytter SIM-kort?
BankID på mobil er i ferd med å utfases, og erstattes av BankID-app. Bruker du BankID på mobil så må du laste ned BankID-appen. Du finner mer informasjon på BankID sine sider.
Hvis du allerede har lastet ned BankID-appen så vil denne fungere som før.
Jeg har satt inn SIM-kortet, men kommer ikke på nett
Skulle du sette inn SIM-kortet for tidlig, så vil du ikke komme på nett. Sett da tilbake ditt gamle SIM-kort frem til avtalt tidspunkt.
Av og til så kan det være en forsinkelse, og da vil det ofte hjelpe å starte mobilen på nytt. Ta ut SIM-kortet og vent 2 minutter. Sett inn SIM-kortet igjen og skru på mobilen igjen.
Hvis mobilen din ikke får kontakt med SIM-kortet og ikke ber om å taste PIN-koden ta kontakt med oss på denne siden.