Teknisk hjelp og veiledning

Våre ofte stilte tekniske spørsmål

Trenger du hjelp med Mobildata og MMS, eller veiledning på din telefon? Velg din telefon under for relevant informasjon og veiledning.

Tekniske spørsmål

Hvordan bytter jeg PIN kode?

Les mer om PIN-kode her

Jeg får ikke ringt eller mottatt samtaler!

Opplever du problemer med samtale?
Start med en omstart av telefonen.

For å kunne løse dette raskest mulig, så anbefaler vi å fylle ut vårt tekniske skjema (nederst på siden).
Vår tekniske support vil spørre deg om du har noen eksempler på en samtale som ikke gikk igjennom. Så ha gjerne dette med i skjemaet.

Vi trenger da:
- Hvilket nummer prøvde å ringe.
- Hvilket nummer mottok samtalen.
- Tidspunkt.
- Dato.

Med denne informasjonen vil vi kunne undersøke hva som forårsaker at du ikke får ringt/mottatt samtaler.

Jeg opplever dårlig dekning?

Opplever du dårlig dekning?
Sjekk dekningskartet HER og se hvilken dekning du har på Telenor sitt nett.
Du kan også sjekke om det er feil i området ditt HER

- Sjekk om det er flere i området ditt som opplever problemer
- Test SIM-kort i en annen telefon. Blir dekningen bedre?

Gjelder det når du er inne i huset ditt?
Da kan det hende at dekningen ikke strekker seg inn til alle dine rom hjemme. Her anbefaler vi i så fall om å skru på Wifi-tale.

For mer hjelp, fyll ut vårt kontaktskjema for teknsik support.

Jeg har treg hastighet hvorfor det?

Har du brukt opp din mobildata for måneden?
Ved oppbrukt mobildata stoppes trafikken på din telefon. Kjøp mer data via sms, eller logg deg in på Min Side for å bestille mer data.

Sjekk at du har mobildata på og at innstillingene er riktige.
Er innstillingene skrevet inn feil, eller har falt ut via et SIM-kort bytte anbefaler vi at du sjekker at alt ser ut som det skal.
Se innstillinger for din telefon på toppen av siden.

Opplever du treg hastighet?
Er det et spesifikt område du opplever tregere hastighet, kan det hende Telenor sin dekning ikke strekker helt til i området ditt.
Se om det er noen flere i området ditt som har Telenor, som kanskje også har problemer.

Ta en speedtest på hastigheten i området ditt, og noter deg hvor du er og hva hastigheten er.

Kontakt vår tekniske support via kontaktskjema nedenfor.