Google Pixel

Mobildata og MMS innstillinger.

Under har vi laget en veiledning med steg for steg om hvordan du aktiverer Mobildata og MMS manuelt.

1. Tilbakestill innstillinger

Vi anbefaler å starte med å tilbakestille innstillingene for mobildata og MMS.

  • Åpne innstillinger appen på telefonen din.
  • Velg Nettverk og internett
  • Velg SIM Kort
  • Velg SIM kort (knyttet til PlussMobil)
  • Velg Navn på tilgangspunkt

Øverst i høyre hjørne ser du 3 vertikale prikker. Trykk på prikkene og deretter tilbakestill til standard.

Gå videre til steg 2.

2. Aktiver Mobildata

Etter at du har tilbakestilt innstillingene, kan du legge til mobildata innstillingene.

Øverst i høyre hjørne velg + (plusstegnet).

Fyll ut punktene nedenfor.
NB! Det finnes flere felt i menyen, disse skal ikke fylles ut.

Navn: Mobildata PlussMobil
APN-navn: internet
Autentiseringstype: PAP
APN-type: default
APN-protokoll: IPv4
APN-roamingprotokoll: IPv4

MERK: internet er med liten i og en t.
Det må ikke være med mellomrom.

Øverst i høyre hjørne trykk på de tre vertikale prikkene, velg Lagre. Gå til steg 3.

3. Aktiver MMS

Etter å ha lagt inn mobildata innstillingene, vil du komme tilbake til menyen.
Øverst i høyre hjørne velg + (plusstegnet) .

Fyll ut punktene nedenfor.
NB! Det finnes flere felt i menyen, disse skal ikke fylles ut.

Navn: MMS PlussMobil
APN: mms
MMSC: http://mms.media
APN-type: mms

MERK: mms er i små bokstaver.
Det må ikke være med mellomrom.

Øverst i høyre hjørne trykk på de tre vertikale prikkene, velg Lagre.

Ofte stilte spørsmål

Innstillingene samsvarer ikke med hva som står på min telefon.

Har du en eldre Pixel telefon, kan navnet på valgene og fremgangsmåten være noe annerledes. Følg linken under, for å se fremgangsmåten på din telefon.

Velg hvilken Pixel modell du har, deretter konfiguere internett og konfigurere MMS.
Bruk verdiene/ innstillingene som står på steg 2 og 3 for å fylle inn riktige innstilling.

Velg din Pixel telefon her.

SMS fungerer ikke

1. Start med en omstart av telefonen din. Dette løser som oftest problemet.

2. Har du riktig SMS-meldingssentral på mobilen?
Noen ganger kan det henge igjen innstillinger fra en tidligere operatør på mobilen. Da er det greit å sjekke at SMS-meldingsentralnummeret stemmer.
Sjekk at meldingsentralnummeret er satt til +47 966 30 001


3. Identifiser hvor problemet ligger.

Gjelder det mottak av SMS, utsendelse av SMS eller begge deler?
Er det et eller flere nummer du har problem med?
Når var det forsøkt sendt/mottatt SMS, dato og tidspunkt? Hvilket nummer mottok SMS og hvilket nummer sendte SMS.

Dette er blant annet noen av spørsmålene kundeservice vil stille deg, slik at vi kan kartlegge hvor problemet ligger, for å så kunne løse det.

Fyll ut kontaktskjema under for å komme i kontakt med teknisk support.

Bruke mobildata i en samtale

4G tale/VoLTE er en funksjon som gjør at du kan bruke mobildata når du er i en samtale. Dette gir også bedre kvalitet i samtalen.

Google støtter for øyeblikket ikke VoLTE på vår nye plattform. Vi jobber sammen med Google for at dette skal løses, og forventer en løsning i mars/april 2024. Hvis du opplever dårlig dekning eller er avhengig av at mobildata fungerer i samtale, kan du kontakte oss på [email protected] så finner vi en løsning for deg.

Wifi-tale

Google støtter for øyeblikket ikke Wifi-tale på vår nye plattform. Dette gjelder de eldre modellene. Vi jobber sammen med Google for at dette skal løses.