eSIM og SIM-kort

Bestill nytt SIM-kort / aktiver nytt erstatnings SIM-kort

eSIM

eSIM ( Embedded SIM) er et innebygd SIM-kort i nye mobiltelefoner, klokker og annet utstyr. Det betyr at du ikke trenger å bruke et fysisk SIM-kort. For å få eSIM aktivert på din mobiltelefon må du ha en mobil som støtter eSIM. Usikker på om din mobil støtter eSIM? Sjekk i manualen for din mobil.

Slik aktiverer du eSIM på telefonen

iPhone:
Åpne innstillinger > Mobilnett velg "Legg til eSIM"
Scann QR-koden via kameraet som kommer opp, og følg stegene videre.

Android:
Åpne Innstillinger > Tilkoblinger > SIM-kortadministrator. Trykk på "Legg til eSIM", deretter Skann QR-kode.

NB! Etter at du har scannet QR-koden, vil du ikke kunne scanne den igjen.

Mistet ditt SIM-kort?

Har du mistet din telefon, eller ditt SIM-kort?
Vi anbefaler deg å sperre SIM-kortet på Min Side eller i appen. Gå til fanen SIM-kort og trykk "Velg" og deretter "Sperre SIM-kort".

Bestill så nytt erstatnings SIM-kort.

NB! Om du har en telefon som støtter eSIM kan du aktivere et nytt SIM-kort med en gang på Min Side eller i appen.
Nytt SIM-kort koster 149,-

Kom i gang med ditt nye SIM-kort!

Ny kunde som venter eller har mottatt nytt SIM-kort?
Les alt om SIM-kort for nye kunder.

Ikke mottatt SIM-kort enda?

Data-SIM eller Tvilling-SIM?

Data-SIM og Tvilling-SIM kan du bestille på MinSide eller i PlussMobil-appen etter du har bestilt abonnementet ditt.

Du kan ha inntil 5 DataSIM og 3 Tvilling-SIM på samme nummer. Du velger selv om du ønsker å bruke fysisk SIM-kort eller eSIM.

Slik bytter du PIN-kode

Les mer om hvordan du bytter PIN-kode på din telefon

Slik bytter du ditt SIM-kort

Viktig! Oppdater til nyeste operativsystem
Løsne kortet fra brevet. Ta vare på PIN og PUK
Trykk forsiktig ut SIM-kortet
Åpne med binders eller spesialverktøy
Bytt SIM. Ta vare på det gamle til det nye virker
Slå mobilen helt av og på igjen

Spørsmål og svar

Har dere kontant kort?

Vi har ingen kontantkort løsninger per dags dato.

Vår nærmeste løsninger vårt abonnement med 0GB inkludert, hvor du betaler for ditt forbruk.
Da faktureres du per min, SMS og MMS samt per MB du bruker.

Se prisen her for hva forbruket med 0GB koster.

Jeg har ikke mottatt mitt SIM-kort, hva gjør jeg nå?

Blir SIM-kortet aktivert i dag anbefaler vi deg å ringe inn til vår kundeservice, tastevalg 3. Er det under 2 timer til aktivering, er det ikke sikkert at vi rekker å utsette.

Er det i morgen eller noen dager til du blir aktivert? Logg inn på Min Side. Utsett datoen en uke frem, og meld i fra til oss HER om at du ikke har mottatt SIM-kort.

Har du nylig mottatt beskjed om SIM-kort utsendelse, og det er over en uke til aktivering?
Normalt tar det 5-7 dager å motta SIM-kort i posten. Sjekk at din adresse stemmer på Min Side, ser alt greit ut så vil du straks motta ditt SIM-kort!