Alt om din faktura
Les ofte stilte spørsmål og svar på fakturaen din.
- Min første faktura
- Forklaring av fakturaen
- Avtalegrio, eFaktura og papirfaktura
- Strex
- ubetalt faktura
- Spørsmål og svar
Se din faktura på Min Side eller i PlussMobil Appen
Du finner spesifikasjon av din faktura på side 2.
Fått din første faktura?
Du mottar din første faktura enten via ePost eller eFaktura. Hvis du har godkjent i nettbanken din om å ta i mot eFaktura, vil du automatisk får fakturaen som en eFaktura. Har du ikke denne avtalen i banken, mottar du det som en PDF-fil på mail.
Din første faktura er ofte litt høyere. Det blir ikke dyrere for deg, men det kommer to perioder på samme faktura. Dette gjelder kun din første faktura, og fra neste måned vil du motta kun en måneds periode.
Har du valgt nytt nummer, eller lagt til ekstra data/tvilling SIM så vil dette komme i tillegg på din faktura.
Eksempel:
Ditt nye PlussMobil-abonnement starter 21. mai. Du har valgt 4GB abonnement.
Juni: 30 dager - fast månedsavgift på forskudd
Mai: 10 dager - på etterskudd
Å betale: 40 dager
Din faktura
Din faktura består av hovedsakelig måneds-avgiften for datapakken du har valgt. Har du ekstra tjenester som data/tvilling SIM eller ringe-pakker vil dette også faktureres månedlig.
Måneds-avgiften faktureres på forskudd. Du mottar fakturaen i starten av måneden, med forfall 14 dager senere.
Forbruk som tale, SMS og MMS til utland, kjøp av tjenester via Strex, eller kjøp av datapakker faktureres i etterskudd. Du faktureres for dette i måneden etter forbruket.
Avtalegiro, eFaktura og papirfaktura
Vi sender faktura automatisk som eFaktura eller e-post. Med eFaktura sendes fakturaen rett til nettbanken din, så godkjenner du betalingen der.
Du kan også sette opp AvtaleGiro i nettbanken når du har betalt første faktura til oss.
Ønsker du faktura i posten er dette også mulig - da tilkommer et fakturagebyr på 9,69 kr.
Du aktiverer papirfaktura på Min Side eller i appen. Gå til fanen "Faktura" - nederst på siden kan du velge "Faktura i postkassen"
Strex
Strex er en tjeneste eid av Telenor, Telia og Ice. Tjenesten går ut på å gjøre det mulig å betale for ulike varer og tjenester gjennom mobilfakturaen (parkering, kinobilletter, abonnementer etc).
Alle som har et mobilabonnement i Norge har en bruker hos Strex, og vil kunne bruke deres tjenester uten å måtte aktivere noe.
Kjøpet blir godkjent via Strex (gjerne via en SMS/mail) så mottar du fakturaen på mobilregningen fra oss.
Hvordan logge inn på Strex og se detaljer:
Logg inn på strex.no med mobilnummer eller personnummer.
Du får en engangskode på SMS, legg inn denne.
Gå ned til «Siste transaksjoner».
Klikk på transaksjonen du ønsker mer informasjon om. Her finner du informasjon om hva du har betalt for og hvilken leverandør som har levert tjenesten.
Ønsker du å blokkere deg for kjøp av varer via strex, kan du enkelt gjøre dette på Min Side eller i appen. Gå til fanen "Tjenester" og aktiver "Sperr innholdstjenester"
Hvis du lurer på et beløp på fakturaen din, kan du logge inn på Strex med telefonnummeret ditt for å få oversikt
Skulle du ha noen spørsmål eller kan du lese mer på Strex sine nettsider; «Ofte stilte spørsmål».
Ubetalt faktura
Din forfallsdato er alltid 14 dager etter vi sender ut fakturaen til deg.
Den lander gjerne i midten av måneden hver måned.
Skulle det være slik at du ikke får betalt fakturaen din i tide, kan du kontakte oss om å få utsatt fakturaen din. Du kan utsette fakturaen ytterligere 14 dager fra forfallsdato. For å kunne utsette fakturaen må du ta kontakt, før fakturaen har forfalt.
Trenger du hjelp med å betale din faktura?
Ta kontakt med oss på [email protected] så skal vi veilede deg.
Spørsmål og svar
Hvorfor er beløpet på fakturaen høyere enn månedsavgiften på abonnementet?
Har du noe ekstra forbruk på ditt abonnement?
Typiske tilleggskostnader kan være …
- Utenlandssamtaler
- Spesialnummer
- Nummeropplysning
- SMS til 5-sifrede nummer
- Kjøp som belastes telefonregningen, slik som parkering, bussbilletter, donasjoner og lignende.
Sjekk fakturaens side 2
Sjekk spesifikasjonene på fakturaens side 2. Der får du en detaljert oversikt over delbeløpene i din faktura. Gjelder det din første faktura fra PlussMobil, les punktet over: «Din første faktura».
Hvor kan jeg se fakturaen min?
Du finner alltid dine faktura på MinSide, eller i PlussMobil-appen, under fanen "Faktura". Se side 2 på fakturaen for spesefikasjon.
Jeg har ikke mottatt min faktura
Har du ikke mottatt din faktura, eller kun fått pure SMS?
Ikke mottatt eFaktura?
Sjekk at dine opplysninger hos oss er riktige, og samsvarer med opplysningene du har hos banken.
Stemmer ikke opplysningene vil ikke fakturaen kunne sendes som eFaktura.
Ikke mottatt epost?
Fakturaen sendes til eposten som er oppgitt på Min Side. (Se fanen Min profil).
Har du ikke mottatt epost fra oss, kan den ha havnet i søppelpost. NB. husk at de fleste søppelposter slettes etter x antall dager, så den kan ha blitt slettet om du sjekker for sent.
Jeg kjenner ikke til Strex beløpet.
Hvis du er uenig eller usikker på beløpet som er belastet, kan du kontakte leverandøren direkte, eller Strex. De vil kunne hjelpe deg videre og svare på spørsmål om selve tjenesten. Hvis det viser seg at du skal refunderes for beløpet, vil dette skje automatisk på neste faktura fra PlussMobil.