5G
Støtter din telefon 5G vil du kunne benytte deg av telenor sitt 5G nett.
Android 14
Den nyeste programvaren til Android blir lansert 4. oktober 2023.
Endre PIN
Gå inn på Innstillinger - sikkerhet og personvern - angi lås for SIM1.
Velg: Endre PIN-kode for SIM1.
Her er en enkel bruksanvisning for å endre PIN-kode:
Alle telefoner: Endre PIN koden ved å "ringe"
- Trykk på ringeknappen på telefonen
- Velg tastatur
- Tast inn **04*Gammel PIN kode*Ny PIN-kode*Ny PIN kode#
- Da er PIN-koden endret
Det enkleste er å bytte PIN-kode ved å "ringe". Straks man trykker firkant tasten i eksempelet over ville PIN-koden bli endret til 1234.
Innstillinger
Mobildata/MMS fungerer ikke.
Begynn med å skru av og på mobilen, da de fleste problemer løser seg med en full omstart.
Sjekk at mobildata står på ved å åpne Innstillinger og trykk på Nettverk og internett eller Tilkoblinger. (Disse alternativene kan variere fra enhet til enhet).
Mangler du fortsatt mobildata, kan det hende at innstillingene dine ikke har lagt seg inn automatisk. Dette kan du enkelt gjøre inne på innstillingene dine.
Gå inn på Innstillinger - Tilkoblinger - Databruk - Mobildata -Mobilnett/mobile nettverk: Velg Legg til.
(NB. Det må legges til 2 stykker, en for mobildata og en for MMS)
FYLL UT FØLGENDE:
APN (mobildata)
Navn: PlussMobil Mobildata
APN: internet
MCC: 242
MNC: 15
Godkjenningstype: PAP
APN-Type: default,supl
APN-protokoll: IPv4
APN-roamingprotoll: IPv4
MMS.
Navn: PlussMobil MMS
APN: mms
MMSC: http://mms.media
APN-type: mms
MERK: alt skal skrives med små bokstaver, og internet med en T. Feltene som ikke står i mailen skal stå tomme på mobilen din.
Er det fortsatt problemer, anbefales det å tilbakestille nettverksinnstillingene.
Tilbakestille nettverksinnstillinger.
Du tilbakestiller innstillingene automatisk på følgende måte:
Gå til Innstillinger -> Velg Tilkoblinger > Mobilnett > Tilgangspunktnavn > Tilbakestill til standard > Velg Nullstill
Selv om du nullstiller nettverksinnstillinger, vil du ikke nullstille hele mobilen. Du mister ikke noe innhold på mobilen, men WiFi og Bluetooth må kobles til på nytt.
Fyll inn innstillinger manuelt
Merk at fremgangsmåten kan variere noe fra mobil til mobil. Se brukerveilednigen til mobilen, eller kontakt forhandler hvis du er usikker.
Aktivere 4G tale/voLTE.
Gå inn på Innstillinger - tilkoblinger/mer - Mobilnett.
Velg 4G anrop/tale/voLTE.
Merk at fremgangsmåten kan variere noe fra mobil til mobil. Se brukerveilednigen til mobilen, eller kontakt forhandler hvis du er usikker.
Teknisk
Dårlig dekning eller brudd på samtaler.
Vi bruker Telenors nett, og du kan enkelt sjekke dekningen med Telenors dekningskart. Du finner dekningskartet her.
Dårlig dekning eller brudd på samtaler kan komme av mange årsaker. Prøv først dette:
1. Start mobilen din helt på nytt, og se om det hjelper. Det er viktig at mobilen skrus helt av og på igjen, slik at du må taste inn PIN-koden på nytt.
2. Hvis du har mulighet, prøv SIM-kortet i en annen mobil og se om problemet følger SIM-kortet. Hvis det fungerer bedre, kan det være noe feil med mobilen din - kontakt da forhandler/produsent av mobilen for videre hjelp.
3. Det kan være tykke vegger eller andre forhold innendørs som skaper problemet. Prøv å gå ut og se om dette hjelper.