Velkommen til oss!

  • Ingen endringer
  • Du trenger ikke bytte SIM-kort
  • Telenor 4G/5G-dekning
  • Gratis BankID og Data Rollover
  • Ingen bindingstid
  • Du får lesestoff inkludert

Ditt abonnement fra NorgesEnergi Mobil er nå overført til oss. Vi gleder oss!

Image placeholder

Alt fortsetter som før

Det kan oppleves skummelt å bytte mobiloperatør, men du kan slappe helt av. Ditt abonnement vil være helt likt som før, den eneste forskjellen er at det vil stå PlussMobil på din faktura i stedet for NorgesEnergi. Du kan laste ned PlussMobil-appen eller logge inn på Min Side for å administrere ditt abonnement, slik som før.

Har du spørsmål så er du mer enn velkommen til å kontakte oss på [email protected] eller på tlf 21 89 77 89. Vi svarer raskt, og har åpent fra kl 08 til 16 alle hverdager.

Image placeholder

PlussMobil - Hvem er vi?

Først og fremst er vårt mål å tilby deg et rimelig og trygt mobilabonnement med god og personlig kundeservice, som svarer deg kjapt. En hyggelig prat eller chat med kundeservice skal være et lyspunkt i hverdagen, ikke skape frustrasjon og irritasjon.

Hos oss får du mobilabonnement tilpasset ditt behov til lave priser. Med Telenor-dekning er du sikret god dekning og rask mobildata. Våre abonnement har også Data Rollover inkludert, og du har full oversikt på Min Side og i PlussMobil-appen. Som NorgesEnergi kunde så beholder du abonnementet du allerede har, så ingen endringer for deg.

Spørsmål og svar:

Når kommer første faktura fra PlussMobil?

Vi sender ut din første PlussMobil faktura den 4 eller 5 mai. Fakturaen blir sendt på samme måte som du er vant med når du var hos NorgesEnergi. Hvis du har AvtaleGiro eller eFaktura vil du fortsatt få dette automatisk.

Hva skjer med min eFaktura og avtalegiro?

Hvis du har eFaktura eller AvtaleGiro i dag så vil dette overføres sømløst, og du trenger ikke å foreta deg noe.

Nytt kontonummer hos PlussMobil

Merk at du skal betale til nytt kontonummer, 8101 46 79243. Dette vil stå på din faktura. Hvis du har AvtaleGiro eller eFaktura vil du fortsatt få dette automatisk.

Hva skjer med mitt kundeforhold?

Ditt kundeforhold ble automatisk overført til PlussMobil 27.april. Du trenger ikke foreta deg noe. Vi fikser alt, og du trenger ikke nytt SIM-kort.

Du tar med deg ditt eksisterende mobilabonnement over til PlussMobil, slik at du får likt abonnement til helt lik pris.

Som PlussMobil kunde vil du fortsatt ha samme gode 4G/5G Telenor-dekning som du allerede har.

Beholder jeg nummeret mitt?

Ja, du beholder nummeret ditt.

Må jeg bytte SIM-kort?

Nei, det trenger du ikke. Ditt eksisterende SIM-kort vil fortsette å fungere hos PlussMobil. 
Vi ordner alt det praktiske, du trenger ikke foreta deg noe. 

Hvilke fordeler får jeg med overføringen til PlussMobil?

Først og fremst beholder du de samme tilbud du har hatt hos NorgesEnergi:
 
Full Telenor-dekning. Helt lik dekning som du har i dag.
Bruk på reise i EU/EØS inkludert
Data-rollover
Ingen bindingstid
  
Du har også tilgang til flere kundefordeler og tjenester hos PlussMobil:
 
Mulighet til å bestille opptil 5 Data-SIM og 3 Tvilling-SIM tilknyttet samme nummer.
4 mnd gratis tilgang til Pluss-innhold fra Dagbladet, KK, Se og Hør, Vi.no og Elbil24.
Gratis tilgang til tjenesten Pling, som gir deg tilgang til digitale blader.
Rabatt på mobiltelefoner
3 mnd gratis mobilforsikring
Gratis sky-lagring

Se alle kundefordeler her

Hva skjer med data-rollover?

Du får selvsagt med deg din oppsparte data-rollover

Vil overføringen påvirke min strømkunderabatt eller strømavtale?

Nei, overføringen vil hverken påvirke pris eller din strømavtale. 

Hos PlussMobil får du akkurat samme mobilabonnement til helt lik pris. Uansett om du har strømkunderabatt, ung-abonnement eller ordinært abonnement. 

Dersom du er strømkunde hos NorgeEnergi, er denne avtalen uavhengig av ditt mobilabonnement. Du beholder dermed den samme gode avtalen. 

Hvem skal jeg kontakte for hjelp?


Etter at ditt kundeforhold har blitt overført, må du kontakte PlussMobil kundeservice. 

Telefon: 21 89 77 89
Epostadresse: [email protected]
Nettside: www.plussmobil.no/kundeservice

Har du spørsmål, for eksempel om tidligere faktura fra NorgesEnergi Mobil, kan du kontakte NorgesEnergi frem til 1.august 2023 på telefon 38 10 00 80. Merk deg at etter overføringen har ikke NorgesEnergi Mobil tilgang til informasjon om deg og ditt gjeldende abonnement. De kan dermed kun bistå med henvendelser tilbake i tid. 

Når får jeg tilgang til PlussMobil sin app og Min side?

På lik linje med NorgesEnergi Mobil har også PlussMobil en egen app og Min side. 

Etter overføringen 27.april kan du lage bruker og ta i bruk PlussMobil sine løsninger. 
PlussMobil Min side

PlussMobil sin app er tilgjengelig for både Android og iPhone. 

Last ned appen for Android her
Last ned appen for iPhone her.

Hva gjør jeg med Bank ID?

BankID vil fortsette å fungere på samme måte som det gjør for deg idag.

Bankene er i ferd med å utfase BankID på mobil, og dette erstattes med BankID appen. Du kan lese mer om hvordan du kommer i gang med appen på BankID sine sider her: https://www.bankid.no/privat/bankid-app/.

Når får jeg siste faktura fra NorgesEnergi Mobil?

For de fleste vil den siste fakturaen fra NorgesEnergi Mobil mottas i april. Denne fakturaen inkluderer normal abonnementspris, pluss eventuelt forbruk for tidligere måned.  

Dersom du har et forbruk utover inkludert abonnement i april vil dette faktureres i mai. 

For eksempel; Har du brukt 1 GB mer enn hva ditt abonnement inkluderer vil dette faktureres for i mai.

Har PlussMobil ung-abonnement?

Du får akkurat samme mobilabonnement til helt lik pris hos PlussMobil. Det vil si at du tar med deg ditt ung-abonnement videre. 

Kan jeg bruke mobilen i utlandet med PlussMobil?

Ja, du kan fint bruke mobilen din i utlandet. Det blir ingen endringer på dekning eller priser når du befinner deg i utlandet. Se mer info om priser her

Jeg pleier å kjøpe ekstra datapakker - har PlussMobil det?

Ja, du kan kjøpe ekstra datapakker. Dette kan du gjøre enten i PlussMobil-appen eller på Min Side. Pakkene og prisene blir også rimeligere-2GB (99kr), 5GB (199 kr), 15GB (249kr) og 100GB (599kr) Les mer om datapakker her

Jeg har ekstra Data-SIM eller Tvilling-SIM - beholder jeg dette hos PlussMobil?

Ja, det gjør du - du fortsetter med samme SIM-kort og pris på ekstra SIM-kort. Samtidig får du muligheten til å bestille opptil 5 Data-SIM og 3 Tvilling-SIM på samme nummer. Ønsker du bestille Data-SIM og Tvilling-SIM koster det kr 29 per mnd og 99 kr i etablering. Les mer her

Jeg har eSIM, får jeg beholde dette hos PlussMobil?

Ja, det gjør du. Vi sørger for at eSIM blir overført til ditt nye abonnement – du trenger ikke å foreta deg noe.

Jeg har Mobilt bredbånd, blir dette flyttet til PlussMobil?

Ja, du vil beholde ditt Mobile bredbånd, med samme SIM-kort, dekning, abonnement og pris.

Kundeservice

Faktura

Dine fordeler

PlussMobil-appen

Nye vilkår fra 27.april

Ved overføringen av kundeforholdet ditt til PlussMobil vil du få nye vilkår. Til tross for ulike formuleringer er det små forskjeller i innholdet.